« Fotografia | Strona główna | Inne »

Archiwa kategorii Gra w statki

Remotely Operated Ship

Opublikował Marcin, piątek, 07 lutego, 2014 12:51.30

Z badań cytowanych przez Financial Times wynika że 75% wypadków morskich spowodowanych jest czynnikiem ludzkim, głównie zmęczeniem i nieuwagą. Chęć poprawy bezpieczeństwa, jak również oczywiście ograniczenia kosztów (załoga to od 10 do 30% kosztów utrzymania statku) leżą u podstaw programu prowadzonego przez Rolls-Royce’a a mającego na celu stworzenie bezzałogowego statku i sprowadzenie katastrofy bezrobocia na Filipiny. Wg Rolls-Royce'a technologia potrzebna do budowy bezzałogowych statków jest już na rynku. Trudno się z tym nie zgodzić, patrząc na rozwój bezzałogowych samolotów.
Podobny program, pod nazwą Munin prowadzi również Unia Europejska.
Więcej na Financial Times (paywall).

Remotely Operated Ship  
Zdjęcie pochodzi z serwisu morguefile.

MOL Comfort

Opublikował Marcin, sobota, 06 lipca, 2013 22:20.48

Było o tym głośno, ale może ktoś jeszcze nie zauważył.

MOL Comfort, praktycznie nowy statek, wybudowany w renomowanej stoczni, ekspoatowany przez renomowanego armatora, przełamuje się na pół podczas sztormu. Jak przecięty nożem. Takiego wypadku jeszcze nie było.
Piersze zdjęcie to zupełny surrealizm.

MOL Comfort MOL Comfort MOL Comfort MOL Comfort
Zdjęcia: gcaptain.com

Spekulacje co do przyczyn wypadku trwają. Za jedną z najbardziej prawdopodobnych uznaje się przeładowanie statku - waga kontenerów bywa często zaniżana. Sprawę śledzi wiele portali internetowych, między innymi gcaptain.

Edytowano : sobota, 06 lipca, 2013 22:39.13

Załadunek

Opublikował Marcin, niedziela, 25 listopada, 2012 16:19.44

Ludzie znający się na rzeczy opowiadają, że szanujący się producenci aut wysyłają inspektora na każdy statek mający załadować nowe samochody. Inspektor ten zjawia się na statku w czystym białym kombinezonie i w czystych białych rękawiczkach. Czyste białe rękawiczki są potrzebne między innymi po to by sprawdzić czy w przestrzeni ładunkowej znajduje się kurz. Jeśli jest, to załadunku nie ma i statek trzeba czyścić.
Transport aut z Azji do miejsca przeznaczenia trwa minimum 4 tygodnie. Samochody stoją zasztauowane na pokładach. Dla producenta aut to czas stracony chyba że … załaduje samochody na statek zanim całkowicie utwardzi się na nich lakier. Lakier może spokojnie schnąć podczas długiej podróży, czysty zysk dla producenta aut. Za przestrzeń ładunkową na statku płaci i tak. Wszystko to pod warunkiem że 200 metrowy kolos przyjmujący do 9 tysięcy samochodów jest czysty.
Dlatego też załogi mają zazwyczaj do swojej dyspozycji samojezdne automaty czyszczące, tego samego typu jak spotykane w supermarketach. W drodze po załadunek odbywa się zawsze wielkie czyszczenie.

Ładunek  

Edytowano : niedziela, 25 listopada, 2012 17:32.53

Rzeźnia

Opublikował Marcin, piątek, 09 listopada, 2012 19:47.55

W zależności od źródła od (40 do 50%) z od (1500 do 3400) chińskich stoczni zbankrutuje w ciągu najbliższych 3 lat. Przyznają to już nawet sami Chińczycy, także coś musi być na rzeczy.
Ilość nowych zamówień w chińskich stoczniach zmniejszyła się o prawie 50%, całkowity portfel zamówień o blisko 30%.
Będzie mnóstwo plenerów do kręcenia filmów katastroficznych.

i do Jangcy!

Edytowano : piątek, 09 listopada, 2012 20:03.14

Asertywność

Opublikował Marcin, czwartek, 29 lipca, 2010 21:09.27
Odpowiedź chińskiej stoczni na żądanie europejskiego armatora, by napisy na tablicach rozdzielczych były po angielsku.

Odpowiedź

Edytowano : czwartek, 29 lipca, 2010 21:25.22

Air Lubrication System

Opublikował Marcin, niedziela, 25 lipca, 2010 21:44.30

Mitsubishi Heavy Industries (MHI) przekazało armatorowi statek do przewozu ładunków ciężkich Yamatai, pierwszą jednostkę wyposażoną w Air Lubrication System. System, opracowany wspólnie przez armatora (NYK) i MHI, używa dmuchaw do wtłaczenia powietrza pod dziobową część kadłuba. Pęchęrzyki powietrza, przesuwając się ku rufie, mają istotnie zmniejszyć opory tarcia, co ma w rezultacie ma zaskutkować zmniejszeniem emisji CO2 o 10%.

YAMATAI
Zdjęcie: Japan Ship Exporters' Association

Więcej informacji wraz z opisem działania systemu można znaleźć na stronie MHI: Air Bubbles Experiment.

Edytowano : niedziela, 25 lipca, 2010 22:37.19

Norgas Innovation

Opublikował Marcin, niedziela, 22 listopada, 2009 8:24.29

Niedalej jak w kwietniu tego roku Gdańska Stocznia Remontowa dostarczyła holenderskiemu armatorowi gazowiec Coral Methane przystosowany jednocześnie do przewozu skroplonego gazu ziemnego (LNG), gazolu (LPG) i etylenu. To pierwszy zbudowany w Europie i jeden z pierwszych zbudowanych na świecie gazowców tego typu.

Tymczasem 15 listopada miał miejsce chrzest podobnego statku zbudowanego w Chinach. Gazowiec, zbudowany dla norweskiego armatora Skaugen, otrzymał nazwę Nordic Innovation. Kadłub powstał w Taizhou Wuzhou Shipbuilding Industry, natomiast zbiorniki i cała instalacja ładunkowa została wyprodukowana i zamontowana w kadłubie przez Shenghui Gas Chemical Systems Co. Ltd w Zhangjiagang. SGCS jest spółką joint venture, w której Skaugen jest głównym udziałowcem.

Nordin Innovation
Zdjęcie: eworldship

Przeznaczenie statku jest identyczne jak Coral Methane. Jednostka będzie zaopatrywać w gaz skandynawskich odbiorców nie mających dostępu do rurociągów. Skaugen zamówił w Chinach łącznie 10 tego typu jednostek. Gazowiec z Remontówki pozostaje jak na razie rodzynkiem.

Betonowy lotniskowiec

Opublikował Marcin, sobota, 24 października, 2009 10:11.14

Betonowy lotniskowiec

... powstaje w Wuhan, na dachu czegoś, co wygląda na niski budynek biurowy.
Budowla zdaje się nie mieć nic wspólnego z Chińską Armią Ludowo-Wyzwoleńczą. Wyraża jednak, wegług niektórych komentarzy, chińskie pragnienie posiadania prawdziwego lotniskowca.

Więcej zdjęć na www.militaryphotos.net.

Edytowano : sobota, 24 kwietnia, 2010 10:15.31

Chiński glut stoczniowy

Opublikował Marcin, niedziela, 18 października, 2009 21:53.19

Interesujący artykuł w Asia Sentinel - ciekawym, niezależnym portalu o Azji.
Tłumaczenie tytułu nie jest dosłowne :)

Artykuł dostępny tutaj -> Chinese Shipbuilding Glut

Edytowano : poniedziałek, 19 października, 2009 7:03.38

Dźwigowiec?

Opublikował Marcin, wtorek, 08 września, 2009 7:29.49

Statek do przewozu dźwigów.

ZPMC które, od momentu powstania w 1992 roku, prawie zmonopolizowało rynek dźwigów portowych, mając w niektórych segmentach 75% rynku światowego, posiada kilka tego typu statków. Ten na zdjęciu stał zakotwiczony na Jangcy, załadowany suwnicami dla Hyundai Heavy Industries.

Edytowano : wtorek, 08 września, 2009 7:31.13

Suwnice na kolanach

Opublikował Marcin, wtorek, 16 czerwca, 2009 21:48.38

Jak zwykle brak jakichkolwiek oficjalnych wiadomości.

Miejsce akcji Nantong, Jiangsu. Nocny szkwał 14go czerwca przesunął jedną 200 tonową suwnicę, która uderzyła w drugą suwnicę. Padły obydwie, pociągając za sobą jeszcze dwa dźwigi.

Suwnice na kolanach
Suwnice na kolanach

Podobno suwnica nie była zakotwiczona na noc. Nie było ofiar.

Edytowano : wtorek, 16 czerwca, 2009 21:58.26

Nowo wybudowana ruina

Opublikował Marcin, wtorek, 12 maja, 2009 22:04.42

Stocznia w Weihai na północy Chin. Wyposażany samochodowiec.



Zdjęcia:  eworldship.com 

Zalana między innymi siłownia. Ubezpieczyciel ocenił statek jako 'total loss', koszt remontu ma przewyższać wartość jednostki. Prawdopodobnie skończy na złomie. I chyba wszyscy, może oprócz ubezpieczyciela, powinni być zadowoleni z takiego obrotu sprawy ...

Edytowano : wtorek, 12 maja, 2009 22:13.09

Stępkowanie

Opublikował Marcin, piątek, 08 maja, 2009 21:17.48

28 marca 2009 roku w stoczni w Nantongu rozpoczęto cięcie blach na czwarty z serii samochodowców dla europejskiego armatora. Pierwszy miał być przekazany armatorowi jeszcze w październiku 2008 roku. Suchy dok, w którym miały być budowane statki, wygląda tymczasem jak na zdjęciu poniżej.  


Puknij w zdjęcie!
 

Stoją już też stępki na trzy pierwsze statki, mimo to pieniędzy na dok jeszcze nie wystarczyło. Nie wiadomo ile jeszcze stępek trzeba położyć, aby wybudować dok.
Zakład był w lepszych czasach bardzo 'overbooked' - sprzedawał te same pochylnie dwa razy. Nikt się nie zorientował, dopóki się armatorzy nie spotkali na piwie.
Teraz już nie ma wielkich zgrzytów z tego powodu, nikomu się nie śpieszy. Ładunków na te statki i tak prawdopodobnie nie ma, można przeciągać budowy aż do nastania lepszych czasów. Czasami w gorszej sytuacji są ci, co budują w dobrze zorganizowanych stoczniach. Oni swoje statki muszą odebrać o czasie.

Edytowano : piątek, 08 maja, 2009 22:56.24

Katastrofa suwnic w Hudong Zhonghua - nowe zdjęcia

Opublikował Marcin, poniedziałek, 09 czerwca, 2008 14:52.51








Zdjęcia podesłał Darek®

Wypadek który teoretycznie nie miał prawa się zdarzyć. Widać zmiażdżony transportowany blok kadłuba i uszkodzony kontenerowiec, stojący w tym czasie w doku.

Miesiąc katastrof stoczniowych

Opublikował Marcin, niedziela, 01 czerwca, 2008 5:30.53

Maj, miesiąc w którym puściły bramy doku w nowo otwartej stoczni Rongsheng Shipyard powodując jego niekotrolowane zalanie (nic mi nie wiadomo o ofiarach), zakończył się upadkiem dwóch 600 tonowych suwnic w stoczni Hudong Zhonghua w Szanghaju. Stoczni mającej być wizytówką chińskiego przemysłu okrętowego, w której kilka tygodni temu zwodowano pierwszy chiński gazowiec LNG.
Obydwie suwnice padły podczas przenoszenia 850 tonowego bloku kadłuba, mającego stanowić 'stępkę' nowej jednostki. Według świadków kolumny (mosty) suwnic wyboczyły się, powodując upadek całej konstrukcji. Dosyć zadziwiające, biorąc pod uwagę stosunkowo niewielki ciężar transportowanego bloku jak na łączną nośność obydwu suwnic. W wypadku zginęło trzech robotników.




Zdjęcia: Shanghai Daily  

Dla stoczni Hudong Zhonghua takie wypadki to nie pierwszyzna. W 2001 roku, dzień po uroczystym oddaniu do użytku, zawaliła się również 600 tonowa suwnica, grzebiąc pod swoimi szczątkami 36 osób.
Zakłócenia w produkcji w stoczni mogą potrwać nawet do 6 miesięcy.

Edytowano : czwartek, 05 czerwca, 2008 7:38.10

Honor i jakość - z folderu reklamowego stoczni Hong Qiang

Opublikował Marcin, czwartek, 03 kwietnia, 2008 5:56.16

 

Bourbon Dolphin

Opublikował Marcin, wtorek, 01 kwietnia, 2008 21:56.20

Opublikowano wstępny raport komisji badającej przyczyny przewrócenia się i zatonięcia statku AHTS Bourbon Dolphin.
Bourbon Dolphin przewrócił się 12 kwietnia 2007 roku podczas operacji kotwiczenia platformy wiertniczej Transocean Rather na Morzu Północnym. W wypadku zginęło 8 członków 14 osobowej załogi oraz syn jednego z członków załogi, znajdujący się w chwili wypadku na pokładzie.
Według raportu do wypadku doszło, jak to najczęściej bywa, w wyniku splotu kilku okoliczności, między innymi błędów konstrukcyjnych jednostki i nieprzestrzegania przepisów bezpieczeństwa.


Przewrócony Borubon Dolphin

Szersze omówienie raportu, wraz z wizualizacją wypadku można znaleźć na MarineLog. Komisja badająca przyczyny wypadku wydała również rekomendacje na przyszłość, mające zapobiec podobnym wypadkom.

Bourbon Dolphin to drugi statek AHTS utracony ostatnimi czasy podczas rutynowej operacji kotwiczenia przy spokojnym morzu. W 2003 roku zatonął, wraz z całą załogą, duński statek Stevens Power.

Edytowano : środa, 02 kwietnia, 2008 20:35.34

Dziewiczy rejs Beluga Sky Sail

Opublikował Marcin, środa, 26 marca, 2008 14:05.45

Zakończył się dziewiczy rejs Beluga Sky Sail - pierwszego statku handlowego, na którym zamontowano super nowoczesny, całkowicie zautomatyzowany żagiel w postaci kite'a.
Wstępne doniesienia wskazują, że kite spełnił pokładane w nim nadzieje obniżając zużycie paliwa, a co za tym idzie, emisję CO2 i innych szkodliwych substancji o 20 procent. O sprawie więcej pisze serwis Daily Tech.

 

Edytowano : sobota, 24 kwietnia, 2010 19:55.02

Spalony RoRo

Opublikował Marcin, wtorek, 18 marca, 2008 18:19.21

Niewykluczone, że turecki statek RoRo UND Adriatik, który efektownie palił się miesiąc temu w pobliżu chorwackiego portu Pula, zostanie wyremontowany. Siłownia statku jest nietknięta, co sprawia, że jego odbudowa może być opłacalna.

Galeria efektownych zdjęć palącego się statku jest tutaj.

Przyczyna pożaru nie jest jeszcze znana. Jak mówią gaszący statek Chorwaci, załoga nie podjęła żadnej próby walki z ogniem, tylko natychmiast w panice opuściła statek, nie korzystając nawet z łodzi ratunkowej, która została na rufie. Widać to zresztą na zdjęciach w powyższej galerii. Skakali za burtę?
Dla porządku należy dodać, że UND Adriatik to stosunkowo nowy statek, wyposażony we wszystkie konieczne systemy gaśnicze, łącznie z systemem gaszenia za pomocą dwutlenku węgla. Pożar wybuchł w ładowni. Teoretycznie wystarczyło ją zamknąć i uruchomić instalację CO2.

Edytowano : sobota, 24 kwietnia, 2010 21:18.11

Jak uratowano Cougar Ace

Opublikował Marcin, sobota, 15 marca, 2008 20:36.22

Historia ratowania samochodowca Cougar Ace, który przewrócił się w lipcu 2006 roku na Oceanie Spokojnym. Bardzo ciekawy artykuł w Wired Magazine.

Edytowano : sobota, 24 kwietnia, 2010 21:18.22

« Fotografia | Powrót na początek strony | Inne »